16jun

Uppföljning: Visiba Care och Covid 19, Johan Gustafsson, VD

 

Webinar med Johan Gustafsson, VD Visiba Care, om hur Covid 19 gjort Visibas affärsidé mer relevant än någonsin.

I oktober 2019 var Johan hos oss och berättade om Visiba Cares affärsidé, hur den uppstod och hur man på fem år gått från startup till att vara Nordens ledande plattform för digitala vårdmöten. Nu är han tillbaka för en uppdatering om hur Coronaviruset påverkat affärerna och sannolikt för alltid förändrat hur vi ser på konsumtion av vård.

Tid: tisdag 16/6 kl 12:15-12:45.
Plats: Eventet genomförs som ett webinar. Länk till webinariet skickas ut på morgonen den 16/6.

Anmäl dig här

Bakgrund: ”Det tar två minuter att boka ett flyg till Thailand men jag kan inte ens boka en tid hos min vårdcentral på nätet! Det måste ju gå att lösa!” Året var 2013 när Johan Gustafsson och hans kollegor träffades för att prata om det som många funderat på en längre tid – varför ska det vara så svårt att få kontakt med vården när man blir sjuk?

Ur diskussionen såddes det frö som senare skulle bli Visiba Care, idag Nordens ledande plattform för digitala vårdmöten. Sverige genomgår just nu en omfattande omställning mot en allt mer digital sjukvård.

Visiba Care grundades utifrån den starka övertygelsen att digitaliseringen är oundviklig om vården ska kunna erbjuda en jämlik, kvalitativ och säker vård i framtiden. De som arbetar på Visiba Care kommer alla från olika bakgrunder men delar samma värdegrund och vision. Idag har Visiba Care kunder på åtta olika marknader. Plattformen används inom många olika vårdverksamheter, från mindre vårdmottagningar till stora vårdorganisationer.