2018-06-05

En varumärkesresa från SCA till Essity

Göteborg är en hållbar stad, med öppenheten och möjligheterna som signum. Vårt förhållande till havet är givetvis en förklaring. Och det är också där den stora handeln börjar. Hamnstaden Göteborg. Handelsstaden Göteborg.

Den 22:a mars hade vi förmånen att ha Frida Ohlander, Corporate Brand Director på Essity, på besök som föreläsare på torsdags-lunchen. Frida tog oss med på en spännande varumärkesresa, från SCA över de öppna haven till Essity.
Ett av HHGA:s långsiktiga mål är att kunna erbjuda möjligheter och nytta för medlemmar att ta del av vissa föreläsningar här på vår webbplats. Och det jobbar vi på. Men vi är inte framme ännu. Länk till aktiviteten.

Därför är det extra kul att kunna visa ett avsnitt från MCPLAY, en kunskapskanal på nätet, som har just Frida Ohlander och hennes story som sista prenumerations-avsnitt innan sommaren.
Nästa vecka, den 14:e juni, beräknas Volvo Ocean Race-båtarna anlända in i Göteborgs Hamn, som det näst sista stoppet i årets upplaga. Och det var just så det var för tre år sedan, när tjejbåten TEAM-SCA seglade in i ett hamninlopp med publiken fullkomligen sprakande i magenta och blått. Resten är historia.

 

Klicka på bilden så får ni ta del utav storyn och bakgrundsinformation. Mycket nöje.

Och förresten. Ni kommer väl till Race Village?