Köpvillkor

Köpvillkor för Handelshögskolans i Göteborg Alumniförening

1. Företagsinformation
För köp som sker på denna webbplats ansvarar Handelshögskolans i Göteborg Alumniförening, organisationsnummer 857200-2627, adress Box 3116, 400 10 Göteborg. För information om hur vi hanterar personuppgifter enligt GDPR se paragraf nr 5.

2. Betalning, leverans och avbokning
Betalning för ett event sker genom kortbetalning samtidigt som du anmäler dig. När du anmält dig kommer du att få en bekräftelse per mejl. 

Om du önskar att avboka ett event skall detta göras senast 48 timmar innan eventet äger rum. Mejla till kristina.sandstrom@hhga.se. Återbetalning sker så snart det är praktiskt möjligt efter avbokningen. Vid avbokning senare än 48 timmar innan eventet äger rum, betalas inga pengar tillbaka.

Betalning för medlemskap i HHGA kan göras när som helst under året. Medlemskapet sträcker sig fram till och med 31 december under innevarande kalenderår.

3. Ångerrätt
Våra event omfattas inte av ångerrätt. Du kan alltså inte i efterhand få tillbaka pengar för ett event som redan ägt rum.

Medlemskapet i HHGA omfattas inte heller av ångerrätt. Du kan inte får inbetalad medlemsavgift tillbaka.

4. Kortinformation
När du handlar hos oss behandlas betalningen av Mondido Payments AB som är en svensk säker elektronisk betallösning för e-handel. Kortinformation skickas alltid krypterat med hjälp av SSL/TLS. All kortinformation lagras i enlighet med kortnätverkens regelverk kring PCI DSS, Level 1.

5. Personuppgifter och GDPR
Vi behandlar persondata i enlighet med GDPR. I samband med ditt köp godkänner du att vi lagrar och hanterar dina personuppgifter. Vi lagrar de uppgifter som är nödvändiga för att fullfölja avtalet gentemot dig och för att kunna bedriva vår verksamhet. Du har enligt GDPR rätt att få tillgång till den information som vi har registrerat om dig. Om de uppgifter som vi lagrar om dig är irrelevanta, felaktiga eller ofullständiga kan du begära att informationen ska rättas, begränsas eller tas bort, vilket vi gör i den mån det är möjligt enligt gällande lag (som t.ex. bokföringslagen). 

Vi är personuppgiftsansvarig för de uppgifter som samlas in och har ingått personuppgiftsbiträdesavtal med våra underleverantörer. Här nedanför kan du se vilka underleverantörer vi använder och för vilket ändamål vi använder dessa.

Underleverantörer
Vi använder följande underleverantörer för att bedriva vår verksamhet.

Leverantör Tjänst Ändamål
Westarc Register, eventhantering, nyhetsbrev, fakturor Vi använder Westarc för hantering av vårt medlemsregister, för hantering av våra events, för fakturering av årsavgifter och för våra nyhetsbrev.
Mondido Payments AB Betaltjänst Vi använder Mondido för hantering av betalningar, återbetalningar och vid betalningsrelaterade supportfrågor. De uppgifter som du anger vid beställning och betalning: namn, kortuppgifter, personnummer, telefonnummer, e-postadress och adress skickas krypterade vidare till Mondido.

Köpvillkor