Handelshögskolans Alumniförening i Göteborg (HHGA) söker en framåtriktad verksamhetsansvarig

Bakgrund

Handelshögskolans Alumniförening är en fristående förening till Handelshögskolan med långa anor tillbaka tiden och grundades år 1923. Våra medlemmar behöver aktivt söka efter medlemskap för att ingå i vårt nätverk. Föreningens övergripande ändamål har hela tiden varit att:

  • att erbjuda mötesplats för Handelshögskolans alumner och ge möjlighet till erfarenhetsutbyte och kamratlig samvaro
  • att värna om Handelshögskolan vid Göteborgs Universitets grundutbildning och vidareutbildningar
  • att samarbeta med och stödja Handelshögskolans i Göteborg Studentkår

 

Föreningen fungerar som en brygga ut i näringslivet för alumner från Handelshögskolan i Göteborg och har en mycket omfattande utbildningsverksamhet som arrangerar många alumniträffar i form av seminarier, företagsbesök, affärsnätverksaktiviteter och inte minst ett mycket uppskattat mentorprogram där yngre alumner sammanförs med mer erfarna alumner. I dagsläget är vi ca 1 000 st betalande medlemmar.

Föreningen värnar om Handelshögskolan genom att sträva efter att hålla aktiviteter med hög kvalitet som kompletterar Handelshögskolan och styrker den allmänna positiva uppfattningen om föreningens verksamhet och Handelshögskolans utbildningsverksamhet. Föreningen har ett nära och viktigt samarbete med studentkåren HHGS.

Som alla verksamheter som varit igång under en längre tid så jobbar alumniföreningen ständigt med att utvecklas med sin samtid i syfte att skapa störta möjliga värde för våra medlemmar. Vi har många intressanta verksamhetprojekt på gång där vi nu behöver en framåtriktad verksamhetsansvarig som tar vår alumniförening in i framtiden.

Rollen som verksamhetsansvarig

Rollen som verksamhetsansvarig innebär att du är operativt ansvarig med stöttning ifrån en aktiv och rutinerad styrelse samt 3 st kommittéer med inriktning mot olika åldersgrupper. Kommittéerna har som uppgift att komma med uppslag på relevanta aktiviteter samt att rekrytera fler medlemmar. Därtill finns en mentorskapskommitté med uppgift att skapa ett attraktivt mentorprogram. Du kommer också att ingå i diskussioner med ett advisory board bestående av personer med lång erfarenhet ifrån näringslivet med uppgift att stötta kring föreningens strategiska och operativa utveckling.

Några av de stödjande kompetenser som finns idag i styrelsen är bl.a. verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, varumärkesarbete och marknadsföring, stiftelsekunskap, insyn och nätverk inom Handelshögskolan och dess kårverksamhet.

De egenskaper och kompetenser som vi nu söker för rollen kan kortfattat summeras i:

  • Bra på att koordinera fysiska och digitala event tillsammans med våra fyra kommittéer
  • Goda projektledaregenskaper där du är van att jobba självständigt
  • Duktig affärsnätverkare oavsett ålder och bakgrund
  • Van att jobba med digital kommunikation
  • Kan tänka dig att sköta 2-4 st event/år i Stockholm samt några event på kvällar och helger
  • Vill jobba med verksamhetsutveckling i linje med föreningens ändamål och stadgar där vi nu söker någon som vill och kan driva ett planerat affärsnätverksprojekt

 

Vem är du?

Vi ser att du själv är handelsalumn ifrån Göteborgs Handelshögskola med relevant arbetserfarenhet för arbetsuppgifterna som beskrivs ovan. Vi söker en person som är mitt i karriären och har ca 5-10 års erfarenhet ifrån näringslivet. Om du också har jobbat inom ideella verksamheter samt med stiftelser så är det meriterande men inte en förutsättning.

Vi tror att du är en ansvarsfull, prestigelös och kommunikativ lagspelare som verkligen förstår värdet av att underhålla och utveckla föreningens således ditt nätverk med våra befintliga och framtida medlemmar samt externa samarbetspartners. Du gillar att jobba på ett strukturerat sätt med tydlig ansvarsfördelning mellan dig som verksamhetsansvarig, styrelsen, kommittéerna samt advisory board. Du ser också ett stort värde i att skapa rutiner och processer i syfte att kvalitetssäkra vårt arbete. Du gillar att vara föreningens ansikte utåt med vana sköta kommunikation på svenska och engelska i både tal och skrift.

Vilka är vi?

Vi strävar efter att vara en modern arbetsgivare där du får individanpassade förutsättningar för utvecklas i din roll. Du kommer att ges möjlighet till stor flexibilitet i planering av ditt arbete där du kan jobba både hemifrån men även ifrån vår lokal vid Convendum mitt i centrala Göteborg. Utöver det ingår resor till Stockholm ca 2-4 gånger per år. Styrelseordförande kommer att vara ditt närmsta bollplank samt tillsammans med dig ansvara för att skapa en konstruktiv arbetsmiljö.

Hur gör jag nu?

Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta David Filipsson, 0723-41 60 00, david.filipsson@fintegrity.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Handelshögskolans Alumniförening i Göteborg (HHGA) söker en framåtriktad verksamhetsansvarig