Kalenderöversikt

08jun

Webinar med Per Wassén, CEO PowerCell

PowerCell – från startup till en värdering på över en miljard USD

Kan man på ett mycket effektivt sätt producera el och värme och det enda som släpps ut är vatten? Ja, det är just vad PowerCells bränsleceller gör!

Välkommen att delta i ett webinar, där handelsalumnen och HHGA-medlemmen Per Wassén, VD och koncernchef för PowerCell Sweden AB (publ), berättar om den spännande resan från startupbolag till att idag vara ett framgångsrikt spjutspetsteknologibolag, noterat på Nasdaq, First North (sedan 2014).

Bolaget, som ligger i Göteborg, utvecklar och producerar bränslecellsstackar och -system med en unikt hög effekttäthet för fordon, stationära och marina användningsområden. Bränslecellerna är energieffektiva och miljövänliga, och genererar elektricitet och värme utan några andra utsläpp än vatten. Tekniken härstammar från Volvokoncernen i början av nittiotalet. Per var bolagets ordförande sedan start 2008 och blev sedan VD från 2015. Missa inte detta!

Tid: Genomförs som ett Webinar, måndag 8/6  12.15-13.00. Länk till webinariet skickas ut till dem som anmält sig på morgonen den 8 juni.

Varmt välkommen!

Anmäl dig här!

Per har haft flera positioner på Volvo under över 20 år, bla som Vice VD, för Strategi och Affärsutveckling, Volvo Koncernen och Investeringsdirektör, Volvo Group Venture Capital. Han har en Civilingenjörsexamen från Teknisk Fysik, Chalmers tekniska högskola i Göteborg samt en Civilekonomexamen i företagsekonomi från Handelshögskolan i Göteborg. Han är också medlem i HHGA. Per har varit medlem och styrelseordförande i ett antal venture / start-up företag och har gedigen erfarenhet inom kommersiell, finansiell och industriell utveckling.

 

16jun

Uppföljning: Visiba Care och Covid 19, Johan Gustafsson, VD

 

Webinar med Johan Gustafsson, VD Visiba Care, om hur Covid 19 gjort Visibas affärsidé mer relevant än någonsin.

I oktober 2019 var Johan hos oss och berättade om Visiba Cares affärsidé, hur den uppstod och hur man på fem år gått från startup till att vara Nordens ledande plattform för digitala vårdmöten. Nu är han tillbaka för en uppdatering om hur Coronaviruset påverkat affärerna och sannolikt för alltid förändrat hur vi ser på konsumtion av vård.

Tid: tisdag 16/6 kl 12:15-12:45.
Plats: Eventet genomförs som ett webinar. Länk till webinariet skickas ut på morgonen den 16/6.

Anmäl dig här

Bakgrund: ”Det tar två minuter att boka ett flyg till Thailand men jag kan inte ens boka en tid hos min vårdcentral på nätet! Det måste ju gå att lösa!” Året var 2013 när Johan Gustafsson och hans kollegor träffades för att prata om det som många funderat på en längre tid – varför ska det vara så svårt att få kontakt med vården när man blir sjuk?

Ur diskussionen såddes det frö som senare skulle bli Visiba Care, idag Nordens ledande plattform för digitala vårdmöten. Sverige genomgår just nu en omfattande omställning mot en allt mer digital sjukvård.

Visiba Care grundades utifrån den starka övertygelsen att digitaliseringen är oundviklig om vården ska kunna erbjuda en jämlik, kvalitativ och säker vård i framtiden. De som arbetar på Visiba Care kommer alla från olika bakgrunder men delar samma värdegrund och vision. Idag har Visiba Care kunder på åtta olika marknader. Plattformen används inom många olika vårdverksamheter, från mindre vårdmottagningar till stora vårdorganisationer. 

15sep

OBS Nytt datum! LinkedInkurs – Hur du får ökad synlighet och affärer genom LinkedIn

OBS! Nytt datum för denna utbildning! Du måste anmäla dig på nytt på länken nedan!

Med anledning av den fortsatta spridningen av coronaviruset Covid-19, ställer vi tillsvidare in alla fysiska event. Läs mer här!

Detta event har vi skjutit fram till 15 september. Du måste anmäla dig på nytt på länken nedan!

Många företag tror sig ha en aktiv roll på LinkedIn. Hur är det på ditt företag? Är det marknadsavdelningens roll att skapa content som läggs på företagssidan och sedan delas ut av kollegorna? Är det verkligen rätt väg att gå? Eller har ni kanske inte ens någon aktivitet för att ni inte känner er bekväma med plattformen? Utmaningarna är många för bolag som vill ta en plats på världens största affärsnätverk, men gör man det på rätt sätt finns det stora möjligheter.

Välkommen till en kväll där Alexander Johansson från Marketmatch utbildar oss inom LinkedIn och ger oss verktygen för att skapa fler affärsmöjligheter. Under utbildningen varvas teori med praktik. Utbildningen lämpar sig bäst för dig som är företagare/marknadsförare/säljare/HR inom B2B.

Utbildningens innehåll:

– Do´s and dont´s
– Grundläggande strategi
– Tips och trix för hur du praktiskt kan jobba
– Hur du undviker ”content-ångest”
– mm.

Tid: tisdag 15/9 kl 17.00-19.30 ca.
17:00-17:30 Fika
17:30-19:30 Utbildning
Plats: Volvo-salen, Handelshögskolan, Vasagatan 1, Göteborg.
Fritt inklusive förtäring.

Ta med din dator!

Anmäl dig här

 

Om Alexander Johansson:
Utbildade sina kollegor på ABB i LinkedIn redan 2014. Gedigen erfarenhet från en mängd branscher och jobbat med marknadsföring och försäljning i 20 år. Hjälper företag med deras varumärke och marknadsföring, samt hyr ut marknadskonsulter i egna bolaget Marketmatch.