SKF. Utmaningar i varumärke 4,0.

Carola400

”En 100-årig varumärkesresa från kullager till Industry 4.0”

Carola Kylin, kommunikationsdirektör, kommer att berätta om vilka utmaningar som SKF nu har i en allt mer hårdnande global konkurrens. Hur ser SKF till att bevara och bygga varumärket? Hur hanterar man nu klivet in i Industry 4.0 med digitaliseringen alla möjligheter?

SKF utvecklats från att vara ett produktföretag till ett tjänsteföretag. Idag säljer man värde utöver produkten och är idag ett företag som säljer lösningar för mindre friktion vilket minskar kostnader och miljöpåverkan.

Aktiebolaget Svenska Kullagerfabriken grundas den 16 februari 1907. Sven Wingquist, uppfinnaren av det dubbelradiga sfäriska kullagret, var en av grundarna som tidigt såg värdet i innovation, varumärkesbyggande och globalisering.

Tid: Torsdag 28 januari. Lunchrätterna på plats 11.45.
Föreläsning 12.20-13.00.
Plats: Ingång restaurang Hard Rock Café, Aveny 10. Gå trappan till höger till vån 2.
Pris: 100 kr (inkl. lunch). Kontanter.

Lunchrätter
– Ärtor med pannkaka
– Lax med ris
– Ceasarsallad