30 Nov

Gamification –  Hur Volvo, Ericsson mfl använder sig av spelmekanismer för att engagera kunderna

 

 

 

 

 

 

 

 

Insikten om spels förmåga att engagera och motivera människor, har fått många av världens ledande företag och organisationer att ta till sig och implementera idéer inspirerade av spelvärlden. Grundidén bakom gamification är att låta andra icke-spelsammanhang inspireras av spel, för att öka engagemang och intresse för en viss aktivitet.  Men vad exakt är gamification? Ola Janson, affärsutvecklare på HiQ och Sveriges främste specialist på gamification, förklarar innebörden av begreppet, berättar vad som har hänt, samt förutspår fenomenets framtidsutsikter.

Ola har arbetat med gamification sedan 2006 tillsammans med ett stort antal kunder såsom Volvo, Ericsson, Swedbank och Lego. Han har ett förflutet som speldesigner, pedagog och creative director, men arbetar idag som koncept- och affärsutvecklare.

Tid: Torsdag 30/11. Lunchrätterna på plats 11.45.
Föreläsning 12.20-13.00.
Plats: Ingång restaurang Hard Rock Café, Avenyn 10. Vån 2 (trappan till höger).
Pris: 100 kr inkl. lunch. Swisha gärna 123 395 51 68.

Lunchrätter
– Ärtor med pannkaka
– Pasta med lax
– Ceasarsallad

Anmälan här!